SLÄSH! täyttää Porin keskustan taiteesta 24.6.–28.6.

SLÄSH! täyttää Porin keskustan ja kävelykadun taiteesta, elävästä musiikista, keskustelutilaisuuksista ja iltaklubeista SuomiAreenan yhteydessä 24.6.–28.6. Taiteen edistämiskeskus järjestää tapahtumasta infotilaisuuden 7.3. klo 15. Samalla aukeaa avoin taiteilijahaku.
Logo, jossa lukee magentalla SLÄSH! ja taustalla eläinkuosi

SLÄSH! on Satakunnan taide- ja kulttuurialojen toimijoille suunnattu tapahtumakokonaisuus, jossa tuomme yhteen julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin. Pyrimme luomaan ja vahvistamaan verkostoja sekä löytämään resursseja, rahoitusta ja hyviä käytänteitä taiteilijoiden ja kulttuurityön edistämiseksi maakunnassa.

Taiteen edistämiskeskuksen alueellinen kehittämishanke Taikerit järjestää ensimmäisen tiedotus- ja verkostoitumistapahtuman SLÄSH!-messutapahtumasta torstaina 7.3. kello 15–17 Kauppakeskus Isokarhun Kaupunkiolohuoneessa. Kaikki kulttuurin ja taiteen parissa työskentelevät tahot ovat tervetulleita ottamaan osaa keskusteluun, tutustumaan ja osallistumaan SLÄSH!-tapahtuman valmisteluun.

Avoin haku satakuntalaisille taiteilijoille: SLÄSH!-kesänäyttely

Tilaisuuden yhteydessä julkistetaan myös avoin haku satakuntalaisille ammattitaiteilijoille ja taiteilijaryhmille suunnattuun kesänäyttelyyn. Näyttely toteutetaan yhteistyössä Ars Pori ry:n kanssa kauppakeskus Isokarhussa sijaitsevassa Galleria Ars Porissa 24.6.–31.8.2024. Hakuaika näyttelyyn on 7.3. –31.5.

Näyttelystä myydyistä teoksista ei peritä Ars Pori ry:n puolesta myyntiprovisiota, ja näyttelyyn valituista teoksista maksetaan 300 euron näyttelykorvaus.

SLÄSH!-tapahtuma sijoittautuu SuomiAreenan välittömään läheisyyteen Porin kävelykadulle ja sen ympärillä oleviin tyhjiin liiketiloihin. Otamme vastaan myös teosehdotuksia kaupunkitilaan, tyhjiin liiketiloihin ja näyteikkunoihin sijoitettaville teoksille ja installaatioille. Tapauskohtaisesti nämä teokset voidaan liittää osaksi kesänäyttelyä SLÄSH!-tapahtuman päätyttyä.

Teosehdotukset voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen [email protected]. Hakemukseen pyytäisimme teoskuvien tai luonnoksen lisäksi liittämään CV:n ja tarvittaessa vapaamuotoisen portfolion, jos koet sen aiheelliseksi hakemuksen kannalta.

Ville Kirjanen, taiteilija-asiantuntija

Tiina Puranen, taideasiantuntija